Ako vysvetliť klientke rozdiel medzi vlasovými produktami zo salónu a z drogérie

Asi sa aj vy tak ako aj ostaté kaderníčky často ocitáte v situácií keď dokončujete dokonalý strih alebo farbu vlasov a vaša klientka je nadšená výsledkom. Počas práce hovoríte o produktoch, ktoré používate a odporúčate jej, čo by si mala zo sebou odniesť domov. Ona však pri odchode váha a hovorí: „Ok, vezmem si šampón a lak si kúpim v drogérií.“


Čo ďalej?

Pripúšťame, že to môže byť trošku frustrujúce, keď klientka minie desiatky eur na vlasové služby, ale odmietne profesionálne produkty. Vo vozidle Mercedes Benz nemôžete používať automobilové diely Honda a chcieť, aby to fungovalo rovnako. Tak isto to platí aj u kozmetiky. Drogérie neponúkajú profesionálnu vlasovú/pleťovú kozmetiku, a preto nemôže klientka očakávať rovnaké výsledky.

Konverzácia na túto tému nebýva často jednoduchá. Keď sa objavia témy ako cena, ingrediencie, kvalita, výsledok, je dôležité, aby ste poukazovali na svoje skúsenosti. Veď ste odborníčka, a kto iný ak nie vy viete o tom najlepšie. Nehovoriac o porovnaní zloženia a kvalitných prísad v produktoch.

Iba profesionálne odporúčania spolu s poradenstvom môžu klientke pomôcť pri výbere toho správneho produktu. Mnoho klientiek sa často mýli, pokiaľ ide o ich vlasové potreby – napr. neviedia čo stojí za ich „poškodenými vlasmi“. Tie môžu byť oslabené z dôvodu častého farbenia, môžu byť však len takpovediac “smädné”, čiže potrebujú dostatočnú hydratáciu. Tak isto je to aj s mastnými vlasmi. Tie môžu potrebovať menej odolný šampón alebo len šampón so zníženým obsahom prírodných olejov. A vaše blondínky a ich fialový šampón z drogérie 🙂 Potom len zachraňujete situáciu. Neuvedomujú si, že vlasoví odborníci nestoja v uličkách drogérie a neposudzujú tam kvalitu vlasov a potreby zákazníčok.

A preto im počas návštevy vášho salónu dajte priestor, aby sa pýtali ako sa o vlasy starať. Aby poznali svoje vlasy ako aj cestu ako sa dostanú k zdravému a krásnemu vzhľadu svojich vlasov.

Vy ako kaderníčka im môžte splniť sny o krásnych vlasoch. Ale ak si ich aj doma nebudú správne udržiavať, môžu sa pri ďalšej návšteve sťažovať, že výsledok vašej práce netrval dlho. Mnoho klientiek k vám prichádza každé dva mesiace. Šesť dní z 365 sa staráte o ich vlasy. A zvyšných 359 dní sa starajú o ne same. Skutočne nejde o to, aby ste si zarobili peniaze z predaja produktov. Nezáleží na tom, v ktorom salóne si ten produkt kúpia. Len nech si nájdu profesionálnu vlasovú značku a investujú do svojich vlasov.

Chápeme, že teraz nemôžete zastaviť klientku, aby si kúpila “nezdravý” šampón, ale prinajmenšom to skúste.

Čo sa stane, keď vám klientka povie, že kupuje profesionálne produkty v drogérií?
Neexistuje však záruka, že produkt, ktorý kupuje v drogérií, je v skutočnosti ten istý produkt. Áno môže isť o rovnakú značku, ale nie o profesionálnu radu. Ako príklad uvádzame, ako si klientka išla kúpiť fialový šampón do drogérie a až pri použití si všimla, že šampón nie je fialový, ale biely 🙂

Skúste produkt klientke ponúknuť iným spôsobom bez toho, aby ste jej povedali „kupuj odo mňa!“ Napríklad…. Umývate si svoju hodvábnu blúzku mydlom? Hádžete svoju tašku od návrhára do práčky? Vaše vlasy sú pre vás trvalé, na ktoré míňate v salóne veľa peňazí, nechceli by ste sa o ne postarať správnym spôsobom?

Vy ako kaderníčka si stojte za svojimi odporúčaniami a pomôžte klientke nájsť skvelý šampón bez toho, aby minula desiatky eur v drogérií pokiaľ by natrafila na ten správny.

Nakoniec na voľbu medzi šampónom zo salónu vs. z drogérie budú vplývať faktory, na základe ktorých sa klientka rozhodne. Oba urobia svoju prácu. či už je to šampón z vášho salónu alebo z drogérie. Ale s akým výsledkom.

Ak sa už klientka rozhodne tak, či onak, vedzte, že nabudúce môže byť jej rozhodnutie iné.



Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


PULS Hair